Луцьк прогресивний: новий проект для людей з інвалідністю – в дії

На початку літа стартував проект «Орф-підхід для людей з інвалідністю. Теорія і практика». Це освітня онлайн-програма, що дозволить педагогам та працівникам культури підвищити кваліфікацію, а дітям та молоді з інвалідністю допоможе розкрити творчий потенціал.

Проект реалізовує Фонд Ігоря Палиці «Тільки разом» за підтримки Українського культурного фонду та за участі громадської організації «Інклюзивні студії».Цей проект став логічним продовженням минулорічних проектів «Створення інклюзивного ХАБу» та «Інклюзивні мистецькі вікенди «Простір дії».

Як розповіла координаторка проекту, керівниця інклюзивного ХАБу «Простір дії» при ВНУ Вікторія Колодяжна, проект спрямований на підвищення компетентності працівників освіти та культури у сфері інклюзії через Орф-підхід та надасть інструменти для реалізації його в освітнє та культурне середовище.Ще одним завданням нового інклюзивного проекту є привернення уваги до потреб людей з інвалідністю та можливості їх включення у суспільство.

«Ми зіткнулися з тим, що інклюзія, яка була оголошена стратегічним напрямком розвитку освіти, не сповна реалізовується, тому цьому процесу треба допомагати, зокрема й такими проектами, – каже вона. – Радує, що зараз таки створюється стратегія безбар’єрності, аби люди з інвалідністю не мали перешкод у всіх сферах суспільного життя. Щоб, попри їхні діагнози та можливості, могли бути максимально включеними в соціум».Проте Нова українська школа й дитячі садочки уже потихеньку в цьому напрямку модернізуються, зауважує Вікторія Колодяжна.

«Уже є в Луцьку й інклюзивні класи, й інклюзивні дитячі садочки, мають змогу здобувати освіту студенти з інвалідністю, зокрема й у нашому Волинському національному університеті, – зазначає координаторка проекту. – Однак дуже часто поза навчальним закладом діти й молодь з інвалідністю не мають жодних умов для творчого розвитку, тому що позашкілля ще абсолютно не готове прийняти таких людей. Тим паче, майже немає спеціалістів з музичного, театрального, образотворчого мистецтва, які могли би працювати з ними. Системна підготовка таких фахівців просто відсутня. І ось саме наш проект спрямований на те, аби підготувати спеціалістів для роботи з такою інклюзивною аудиторією, щоби діти й молодь з інвалідністю могли розвивати свій творчий потенціал і через творчість комунікувати з однолітками».Під час реалізації проекту буде створено дистанційний навчальний курс для підвищення кваліфікації педагогів та проведено серію тренінгів для закріплення теоретичних знань.

Освітню онлайн-програму зможе пройти кожен охочий, а у підсумку отримати відповідний сертифікат. Заодно це гарна можливість вдосконалити знання з Орф-методики.Передавати досвід та знання українським педагогам будуть тренери з Німеччини та Австрії. Бо ж в Україні спеціалістів такого рівня майже немає, зазначає голова правління Фонду Ігоря Палиці «Тільки разом» Катерина Шкльода.

«Орф-підхід та мистецтво допомагає таким дітям включатися в соціум, запускає процеси мислення, сприйняття світу, допомагає соціалізуватися і творчо реалізовуватися, – коментує керівниця Фонду. – В Україні надзвичайно мало спеціалістів такого рівня, їх фактично і нема. А ті, які є в Україні, також навчалися у тих викладачів, яких ми запрошуємо з-за кордону. Вони будуть проводити навчання онлайн, поділяться своїми методиками. І ці методичні матеріали ми перекладемо й будемо використовувати в оновленій освітній програмі».Орф-підхід як методика навчання музики використовується за кордоном уже тривалий час та довела свою ефективність. Про це свідчить розлога мережа Орф-асоціацій в країнах Європи, Америки, Азії. Орф-музикотерапію успішно застосовують у роботі зі звичайними дітьми, дітьми з особливими освітніми потребами, а також у роботі з людьми похилого віку та підлітками.

Орф-заняття базується на використанні простих народних мелодій, які співзвучні кожній людині, а особливістю занять є процес співтворення, завдяки чому кожен учасник вносить свою лепту у канву заняття.Проте в Україні про можливості Орф-підходу в роботі з дітьми та молодими людьми з інвалідністю відомо мало. Ознайомлення педагогів України з цими методиками та впровадження Орф-підходу в інклюзивне середовище є тією можливістю, яка дозволить дітям і молодим людям з інвалідністю розкрити свій творчий потенціал, а педагогам підвищити власні професійні компетенції.

У свою чергу батьки, які мають дітей з інвалідністю, приємно вражені таким інклюзивом у Луцьку.

«Я була дуже приємно вражена, що таке цінне й неймовірно корисне для спеціалістів, які працюють з дітьми з інвалідністю, в тому числі для батьків, навчання почали проводити у нас в Луцьку, – зауважує керівниця громадської організації «Ресурсний центр «Кольорова капустинка» Іванна Соха, яка виховує сина Данила з ДЦП. – Тобто для цього не потрібно нікуди їхати, навіть у межах України, вже не кажу про закордон, а можна вдома з комфортом почерпнути таку цінну для нас інформацію».Тішиться новому проекту і загалом діяльності інклюзивного ХАБу лучанка Наталія Грисюк, мама Владислава, який пересувається на візку.

«Моєму синові дуже подобаються діти, дорослі, професіонали. Він дуже класно спілкується, такого ми не маємо, на жаль, у нашому повсякденному житті. Ми спілкуємось в основному з дітками з нашими нозологіями. А тут, у ХАБі, ми зустрічаємо різних дітей, це дійсно інклюзія. Він може розкриватися в музичному, театральному талантах. І це, безумовно, для нас великий позитив».Нагадаємо, нещодавно у Луцьку стартував новий проект для осіб з інвалідністю «Інклюзивні мистецькі практики».

tilkyrazom

Залиште коментар