Як у луцькому інклюзивному хабі дітей вчать грати на джембе та бумвокерсах

23 листопада в унікальному творчому центрі пройшло розвиваюче заняття для першокласників. Діти не лише грали на екзотичних інструментах, але й вчилися толерантності.

Нагадаємо, що навчальний інклюзивний центр «Простір дії» відкрився 27 жовтня у бібліотеці ВНУ на вулиці Винниченка. Це унікальне місце стало підсумком спільної роботи Фонду Ігоря Палиці «Тільки разом» за підтримки Українського культурного фонду та із залученням ГО «Інклюзивні студії» і волонтерів.

Нині ж інклюзивний хаб активно розвивається: тут постійно проходять різноманітні тренінги, репетиції, майстер-класи, заплановано кілька соціальних проєктів. Важливе місце у житті творчого простору займають і розвиваючі заняття. На одному з них побували і журналісти Інформаційного агентства Волинські Новини, які на власні очі побачили, що таке Орф-педагогіка та як вона працює.

Керівниця інклюзивного хабу Вікторія Колодяжна розповідає, що проведені нею заняття ґрунтуються на принципах елементарного музикування. Це поняття, якраз і запровадив німецький педагог і музикант Карл Орф (на честь якого і названо підхід). В основі – застосування низки простих музичних інструментів: цимбалів, ксилофонів, сопілок тощо, активна робота в команді, розвиток комунікативних здібностей, елементи соціалізації.

«Сьогодні ми проводили заняття з першокласниками 27 школи, вчителями та асистентами. Зараз там проходить «Тиждень толерантності». Тому й вирішили обрати такий формат: у групу об’єднали різних діток – з інвалідністю та здорових. Усі вони були з різних класів, тому отримали сьогодні новий досвід спілкування та взаємодії», – розповідає Вікторія Колодяжна.

Заняття розпочинається з кількох простих вправ: діти рухаються і повторюють слова пісеньки. Згодом стає складніше: тренерка використовує різні інструменти, які підбирає відповідно до мети заняття, стимулює дітей до імпровізації. Сьогодні головними були міні-барабани – джембе та бумвокерси – пластикові музичні трубки. Діти в захваті від цих інструментів, адже вони незвичні, яскраві, оригінально звучать і зовсім не вимагають музичної підготовки – просто бери та грай!

Це, до речі, одне з ключових положень музикування – легкість і всезагальність долучення до музики. І якщо спочатку все видавалося аж надто простим, то останні вправи вимагали певної зосередженості, уваги та координації рухів: школярі грали на бубні та клавесах, танцювали, змінюючи партнерів і синхронно плескали в долоні.

«Це, в першу чергу, всебічний розвиток. Немає окремо навичок музикування і навичок руху, ритму чи мовлення – усе розвивається в комплексі. Тобто дитину не можна вчити чомусь одному. Загальний розвиток через розвиток тілесних практик, музикування. Усе це – чудово впливає на дитину», – наголошує Вікторія Колодяжна.

Керівниця хабу запрошує долучатися до діяльності простору усіх охочих. Це можуть бути дітки та молодь з інвалідністю та особливими освітніми потребами, їхні батьки, волонтери, педагоги та асистенти. Усі зможуть отримати безцінний практичний досвід, допомогу та розуміння.

Контактний номер телефону Вікторії Колодяжної: +380663832688

tilkyrazom

Залиште коментар